Suomalaiskuljettaja sijoittui palkintokorokkeelle Japanin Suzukassa ajetussa kestävyyskilpailussa sunnuntaina.
Konsta Lappalainen ajoi kolmanneksi Pro–Am-luokassa 1000 kilometrin kilpailussa. Lappalainen ajoi ensimmäistä kertaa JMR Johor Motorsportsin riveissä ja GT3-luokan Corvettella.

Pelaa ammattilaisten vihjeillä
Vedonlyöjä.com ja Atleetti.fi yhteistyössä. Seuraajille tarjolla vihjeiden ohella myös ilmaisia työkaluja vedonlyönnissä voittamiseen.

Pelaa ammattilaisten vihjeillä
Vedonlyöjä.com ja Atleetti.fi yhteistyössä. Seuraajille tarjolla vihjeiden ohella myös ilmaisia työkaluja vedonlyönnissä voittamiseen.
KURKKAA KAIKKI VIHJEET
Suomalaiskuljettaja kärsi perjantaina moottoririkon, jonka takia kilpurin moottori jouduttiin vaihtamaan.
– Mekaanikot vaihtoivat moottorin perjantain ja lauantain välisenä yönä, Lappalainen kertoi tiedotteessaan ja jatkoi.
– Treeneissä kierrokset jäivät vähäisiksi, eikä vauhti ollut aika-ajoissa mitenkään erityistä, mutta kisaan saatiin vauhti kohdalleen.
Lappalainen, 24, ei ollut aiemmin kilpaillut Japanissa. Lisähaastetta toi myös uusi auto.
– Corvette oli hieno auto ajaa. Vapaasti hengittävänä autona se oli vähän erilainen ajettava kuin Ferrari, vaikka molemmat ovat keskimoottorisia autoja. On niissä yhtäläisyyksiäkin, Lappalainen sanoi.
– JMR:n tiimi toimi hienosti, ja heidän kanssaan oli mahtavaa työskennellä.
Kolmen kuljettajan autokunnasta Lappalainen edusti Pro-puolta. Ajoaikaa kertyi liki kolme tuntia, ja suomalaiskuljettaja kuljetti autonsa ruutulipulle yön pimeydessä.
-Viimeiset pari tuntia olivat hieman rankat. Ulkolämpötila oli 30 asteen paikkeilla ja ilmankosteus 85 % luokkaa. Ajoaikaa kertyi kolmisen tuntia, Lappalainen ruoti.
– Viimeinen tunti oli kuitenkin aika lailla kruisailua yöllä, kun kolmossija oli käytännössä varmistettu.
Perinteikästä Suzukan 1000 kilometrin rata-autokilpailua on ajettu vuodesta 1966. Lappalainen jatkaa kilpailukauttaan viikon kuluttua GT World Challenge Europen lyhyiden Sprint-osakilpailuiden päätöskilpailussa Valenciassa.