Suomalaiskuljettaja sijoittui palkintokorokkeelle Japanin Suzukassa ajetussa kestävyyskilpailussa sunnuntaina.
Konsta Lappalainen ajoi kolmanneksi Pro–Am-luokassa 1000 kilometrin kilpailussa. Lappalainen ajoi ensimmäistä kertaa JMR Johor Motorsportsin riveissä ja GT3-luokan Corvettella.

Pelaa ammattilaisten vihjeillä
Vedonlyöjä.com ja Atleetti.fi yhteistyössä. Seuraajille tarjolla vihjeiden ohella myös ilmaisia työkaluja vedonlyönnissä voittamiseen.
Suomalaiskuljettaja kärsi perjantaina moottoririkon, jonka takia kilpurin moottori jouduttiin vaihtamaan.
– Mekaanikot vaihtoivat moottorin perjantain ja lauantain välisenä yönä, Lappalainen kertoi tiedotteessaan ja jatkoi.
– Treeneissä kierrokset jäivät vähäisiksi, eikä vauhti ollut aika-ajoissa mitenkään erityistä, mutta kisaan saatiin vauhti kohdalleen.
Lappalainen, 24, ei ollut aiemmin kilpaillut Japanissa. Lisähaastetta toi myös uusi auto.
– Corvette oli hieno auto ajaa. Vapaasti hengittävänä autona se oli vähän erilainen ajettava kuin Ferrari, vaikka molemmat ovat keskimoottorisia autoja. On niissä yhtäläisyyksiäkin, Lappalainen sanoi.
– JMR:n tiimi toimi hienosti, ja heidän kanssaan oli mahtavaa työskennellä.
Kolmen kuljettajan autokunnasta Lappalainen edusti Pro-puolta. Ajoaikaa kertyi liki kolme tuntia, ja suomalaiskuljettaja kuljetti autonsa ruutulipulle yön pimeydessä.
-Viimeiset pari tuntia olivat hieman rankat. Ulkolämpötila oli 30 asteen paikkeilla ja ilmankosteus 85 % luokkaa. Ajoaikaa kertyi kolmisen tuntia, Lappalainen ruoti.
– Viimeinen tunti oli kuitenkin aika lailla kruisailua yöllä, kun kolmossija oli käytännössä varmistettu.
Perinteikästä Suzukan 1000 kilometrin rata-autokilpailua on ajettu vuodesta 1966. Lappalainen jatkaa kilpailukauttaan viikon kuluttua GT World Challenge Europen lyhyiden Sprint-osakilpailuiden päätöskilpailussa Valenciassa.