Belgia on toistaiseksi ollut jalkapallon MM-kisoissa iso pettymys. Se on pelannut kaksi ottelua, eikä ole voittanut kumpaakaan.
Belgia aloitti MM-kisaurakkansa 1-1 -tasapelillä Eygptiä vastaan. Toisessa ottelussaan sunnuntaina Los Angelesissa se jäi Iranin kanssa maalittomaan tasapeliin.
Belgia tuhlaili maalipaikkoja ja Iranin erinomainen maalivahti Alireza Beiranvand oli loistavassa iskussa.
-Olen pettynyt, että emme voittaneet. Emme olleet riittävän tehokkaita maalipaikoissamme. Tiesimme, että Iran olisi matalassa blokissa ja keskittyisi vastahyökkäyksiin, kommentoi Belgian joukkueen päävalmentaja Rudi Garcia.
Belgian antisankari Nathan Ngoy sai punaisen kortin kaadettuaan läpiajoon menossa olleen iranilaispelaajan.
-Jouduimme vajaalle 30 minuutiksi. Se oli raskasta. Olisimme voineet hävitä, Garcia sanoi.
Garcian mukaan tehottomuus ratkaisi ottelun. Ei punainen kortti.
-Olisimme voineet tehdä parempaa työtä keskityksissä niihin menemisessä. Pidimme palloa 70 prosenttisesti ja maalipaikkoja oli riittävästi.
Belgia on pahassa paikassa. Sen on pakko voittaa Uusi-Seelanti ensi perjantaina mennäkseen jatkoon.
-Nyt täytyy kääntää katseet seuraavaan peliin. Se peli meidän on pakko voittaa tässä tilanteessa. Pitää aloittaa peli paremmin, Garcia sanoi.
Garcialta kysyttiin myös Belgian maineesta jalkapallomaana. Edelliset MM- ja EM-kisat menivät Belgialta jo huonosti ja nyt on MM-kisoissa tullut kaksi tasapeliä.
-Tämä lohko ei ole huono. Egypti on kova jalkapallomaa ja Iranin olisi pitänyt voittaa Uusi-Seelanti. Täytyy palautua ja valmistautua seuraavaan peliin Uusi-Seelantia vastaan, vastasi Garcia tähän kysymykseen varsin ympäripyöreästi.


























