Real Madridin siirtoikkuna ei tähän mennessä vakuuta Atleetin Jasso-ohjelman Lari Silvennoista.
Real Madrid on hurjastellut kesän siirtoikkunan alussa. Vapailta markkinoilta valkopaitoihin on saapunut lukuisia nimimiehiä.
Oikea laitapakki Denzel Dumfries Internazionalesta, hyökkäävä keskikenttäpelaaja Bernardo Silva Manchester Citystä ja toppari Ibrahima Konate Liverpoolista. Lisäksi vasen laitapuolustaja Marc Cucurella ostettiin Chelseasta 55 miljoonalla eurolla.
Näin päävalmentajaksi ensi kaudelle 13 vuotta lähtönsä jälkeen palaava Jose Mourinho sai käyttöönsä lukuisia syvyyspalasia kokoonpanoon.
Atleetin Jasso-ohjelman Lari Silvennoiselle Real Madridin hankinnat kuitenkin jättivät valjun maun. Nelikkoa yhdistävä tekijä oli heikko viime kausi seurajoukkueessa.
– Jotenkin tämä on mulle vähän kädenlämpöinen ikkuna loppujen lopuksi kuitenkin. Kaikilla näistä oli viime kaudella vähän down-year ja kaikki tulevat isoilla palkoilla sisään. Ehkä tämä on sellainen osta matalalla hetki, Silvennoinen pohti.
Real Madridin siirtopolitiikkana on ollut vuosikausien ajan ostaa sillä hetkellä kovavireisimpiä valmiita pelaajia. Tällaiset värväykset puuttuvat toistaiseksi Silvennoisen mielestä täysin.
– Koska Real on ostanut viimeksi pelaajan, joka tulee huonosta kaudesta ja nostaa ne myöhemmin uudelle tasolle? Real on se joukkue, joka ostaa Galacticon ja sen kovavireisimmän pelaajan. Näistä kukaan ei ole se.
Realin hankinnoista osa tarjoaa myös jo olemassa olevan pelaajaprofiilin. Dumfriesin paikalle ylöspäin pelaavana pakkina löytyy jo Trent Alexander-Arnold ja Cucurellan rooliin viime kesänä hankittu Alvaro Carreras.
– Miksi haluat joka paikalle saman profiilin uudestaan? En tajua, Silvennoinen ihmetteli.
Real Madrid jäi viime kaudella ilman pokaaleja. Sama tapahtui viimeksi kaudella 2020-2021.
















