Vilma Ryytty sijoittui toiseksi toiseksi tällä viikolla järjestetyssä Vuokatti Ski Run Challenge-kesäkisassa.
Jasmi Joensuu päihitti Vilma Ryytyn 16 sekunnilla. Mutta kolmanneksi sijoittuneen Sonja Leinamon Ryytty päihitti 18 sekunnilla.
– Hyvä tsekkaus tässä alkukesästä, että minkälainen se kisakunto on, niin sen puolesta ihan jees. Tosi raskas setti, mutta se vie hyvin eteenpäin, kommentoi Ryytty kisaansa Atleetin toimittajan Mikko Korhosen haastattelussa.
Ryytty, joka oli voittamassa helmikuussa Milano Cortinan olympialaisissa viestipronssia, on jo aloittanut jo valmistautumisensa tulevaan kauteen.
– On kyllä ollut tosi hyvä. Ei silleen mitään isompia takapakkeja. Silleen tasaisesti olen saanut treenata koko ajan. Se on hyvä tilanne, Ryytty kommentoi harjoituskaudestaan.
– Monipuolisesti kaikkea pitää kehittää, mutta erityisesti semmoinen kova vauhdin tuotto ja voimantuotto. Helpoilla kovaa pääseminen alussa, Ryytty jatkoi.
Ryytyn harjoituskausi jatkuu tutulla kuviolla.
– Aika lailla samanlaista perusharjoittelua. Tulee muutama korkean paikan leiri ennen talvea. Niihin sitten semmoiset isommat panostukset.
Tulevalla kaudella Ryytty aikoo mennä eteenpäin.
– Tavoittelen kokonaisvaltaista tasonnostoa siihen, että pystyisin maailmancupissa hiihtämään top kymppiin useammankin kerran koko talven ajan.
Ja Falunin MM-kisoissa tavoite on selkeä.
– Totta kai ne MM-kisat huipennuksena siinä talvella. Totta kai sieltä olisi kiva tulla mitalin kanssa kotiin.

















