Atleetin PesisCast-ohjelmassa Anssi Mertaranta käy Sami Österlundin ja Mikko Korhosen kanssa läpi Superpesiksen alkukautta.
Vimpelin Veto johtaa miesten Superpesistä. Joukkueen alkukausi on ollut vakuuttava.
Anssi Mertaranta esittää kysymyksen, että voiko pitää pienoisena yllätyksenä sitä, että veto kärjessä tällä hetkellä porskuttaa? Ja minkä takia ylipäätään?
Mikko Korhonen on Vedosta yllättynyt.
-No jos mä aloitan kysymykseesi, voiko pitää yllätyksenä, niin voi. Ainakin minua se on yllättänyt. Mulle Vimpelin kauden alus oli ehkä se isoin kysymysmerkki.
– Ja jos ne kipupisteet, mitä minä siellä ennen kautta ajattelin, oli ulkokenttä ja ennen kaikkea siellä takakentän pitävyys. Se on pitänyt. Vimpeli on pelannut erittäin hyvää ulkopeliä.
Henri Puputti on Vimpelin menestyksessä ollut merkittävässä roolissa.
– Ja toinen on se, että juoksujen lyöminenhän me nostettiin useassa kohtaa. Se on ollut tuottosa ja pitkälti nimenomaan uudessa roolissa pelavan Henri Puputin toimesta. Hän on lyönyt tärkeitä juoksuja, avaavia juoksuja. Toki on lyönyt paljon myös läpilyöntejä.
Korhonen korostaa, että Vimpelin vahvuus näkyy erityisesti lyöntipelissä.
– Mehän on puhuttu myös siitä, että Vimpeli on ollut niin sanotusti Vimpeli ja lyönyt paljon läpi. Sehän on ollut sillä lailla peliään auki, niin kuin mun mielestä Vimpeli tarvitseekin sitä.
– Vimpelin kotikenttä suosii sisäpeliä ja läpilyöntiherkkyyttä ja vaarallisuutta. Tässä on ehkä vielä Vimpelin kannalta aika positiivista se, että tulee pelaamaan heinäkuun aikana ison osaan peleistään kotona.
Korhonen mainitsee Vimpelin menestyksen taustoista vielä yhden asian.
– Se, että ulkopeli on pitänyt. Ennen kaikkea takakenttä, kotiuttaminen on ollut hyvää. Ulkopeli on ollut erottuvaa. Lukkari Ville Soinin johdolla pelataan sellaista nopeaa ulkopeliä.




















