Hyvinkään Tahko voitti miesten Superpesiksen tiistain kotiottelussaan Imatran Pallo-Veikot 2-0. Sarjataulukossa Tahko on kolmantena ja taistelee tiukasti kärkipaikasta edellä olevien Vimpelin Vedon ja Manse PP:n kanssa.
Tahkon pelinjohtaja Eero Pitkänen oli Atleetin haastattelussa varsin tyytyväisen oloinen.
– Eka jakso aloitettiin todella hienosti ja sitten kaveri meille niitä juoksuja vähän lahjoitti, mutta pelattiin erinomaisen hyvää ulkopeliä. Toinen jakso oli normaalimpi siinä suhteessa, että ei saatu lahjana. Ite oltiin enemmän antajan osapuolena, Pitkänen sanoi Atleetin toimittajan Tuomas Kanervalan haastattelussa.
Pitkänen korosti toisen jakson neljättä vuoroa, jossa peli osaltaan ratkesi.
– Hieno neljäs vuoro. Ensin Niemeltä hieno lyönti ja hieno kotiutus ja siihen perään Kettuselta loistava suoritus tohon kumuraan. Sieltä neljännessä vuorossa kammettiin se yksikin pinna lisää. Siihen olen tosi tyytyväinen.
Pelinjohtaja on tietysti aina kriittinen. Pitkänen kuitenkin kehuu joukkueensa esityksiä alkukaudella.
– Kyllä me silleen varovaisen tyytyväisiä ollaan. Pisteitä on tullut kivasti, mutta on meillä siellä paljon kehittämiskohteitakin. Torstaina ruoditaan viimeistä seitsemää peliä ja katsotaan, mitä siellä on oikeasti tapahtunut.
Kritiikkiä tuli tuomariston toiminnasta. Tahkon pelaaja Petteri Alanen ei ollut tyytyväinen syöttötuomari Sami Ritolan toimintaan.
– Ei päästy Ritolan kanssa ihan yhteisymmärrykseen, mutta se on välillä semmoista. Toi on vaikea homma välillä tuo tuomarina olo. Ei sitä aina voi päästä yhteisymmärrykseen. Voi olla vika myös itsessä, mutta se on välillä semmoista, Alanen sanoi Atleetille.
Tahkon pelaaja Santtu Patova piti lyöntipeliä pääosin hyvänä, vaikka täysonnistumista ei tullutkaan.
– Hyvät lyönnit. Hyvät vapaat lyönnit oli tänään. Ehkä tänään ei ihan kaikki onnistunut. Hyvin oli lyönnit kepissä, mutta viimeinen keskiosuma oli pitkällä, hän sanoi Atleetille.
Alkukauteensa Patova on ollut tyytyväinen.
-Itselläni on ollut omasta mielestäni kyllä hyvä kausi. Reilu pinna per peli olen pystynyt lyömään, niin itselleni on ollut ihan positiivinen.
Ja pelihän kulkee Tahkolla muutenkin hyvin.
– Meillä on ollut tosi hyvä meininki. Se näkyy, että peli on tosi hyvää käytännössä joka pelissä. Saadaan tilannetta ja ukkoa kyllä kotiin, Patova totesi.



















